4. Zapowiedzi wydawnicze na lipiec i sierpień - mój subiektywny wybór

Dziś chciałabym przedstawić książki, które już niedługo trafią na rynek, a które uważam za interesujące i warte przeczytania w wakacje. Przejrzałam w tym celu strony internetowe różnych wydawnictw i wybrałam 5 najciekawszych publikacji. Część z nich to pozycje znanych mi wcześniej autorów, w niektórych z kolei zaciekawił mnie opis albo nawet okładka. Tak jak w tytule - to moje własne, subiektywne polecanki, nie jest to wpis sponsorowany ;)


Na pierwszy ogień najwcześniejsza premiera: 

1. “Weź wyjdź! Sztuka aktywnego odpoczywania” Patryk Świątek
premiera: 9 lipca 2018 

Ciekawa propozycja na urlop: poradnik i przewodnik po Polsce z miejscem na zachowanie własnych doświadczeń i pamiątek z podróży. Wygląda i brzmi zachęcająco!
 
“Patryk Świątek, współtwórca popularnego bloga Paragon z podróży, zaprasza w fascynującą podróż po Polsce. Przypomina, że prawdziwy odpoczynek dają wędrówka (samotna lub z bliskimi), piękno i harmonia przyrody, szum lasu i cisza pojezierzy. Ale też inspirujące historie ludzi, zaskakujące smaki, nowo poznane słowa i ciągle pobudzana ciekawość świata: szczególnie tego, który niby dobrze znamy.
Rysuj, koloruj, uzupełniaj, wbij pieczątki, planuj i samodzielnie wytycz własne szlaki! Wędruj z autorem śladami Arkadego Fiedlera, Simony Kossak, Ignacego Łukasiewicza czy Teodory Gulgowskiej. Zapisz emocje i doświadczenia, by móc wracać do nich nawet w najbardziej ponure dni.”
Źródło zdjęcia i opisu:


2. “Perła” Carolina de Robertis
premiera: 18 lipca 2018
 
Tej autorki nie znam, pierwszy raz o niej słyszę, ale zaintrygował mnie fragment tekstu promocyjnego: “Piękny przykład realizmu magicznego kojarzonego z literaturą południowoamerykańską”. Fascynuje mnie bowiem ten gatunek, szczególnie lubię powieści Isabelle Allende i Gabriela Garcí Márqueza. Również opis książki i okładka wyglądają zachęcająco, to moje klimaty:

“Dwudziestoletnia Perla Correa jest jedynaczką wychowaną przez oziębłą matkę i purytańskiego ojca – oficera marynarki wojennej. W kraju, w którym rany po czasach dyktatury junty wojskowej są wciąż świeże, jego zawód jest tematem tabu. Dziewczyna odkrywa, że w przeszłości ojciec stał po niewłaściwej stronie, mimo to kocha go bezwarunkowo.
Wizyta nieproszonego gościa zmusi ją nie tylko do konfrontacji z niewygodną prawdą i mroczną przeszłością ojca, ale również do zadania sobie pytania: kim właściwie jestem?”
Źródło zdjęcia i opisu:



3. “Cisza i spokój. Cała prawda o życiu daleko od miasta” Natalia Sosin-Krosnowska
premiera: 18 lipca 2018


Na tę książkę trafiłam przypadkiem przeglądając zapowiedzi Wydawnictwa Czarna Owca. Sama mieszkam w mieście, ale kocham wieś i kiedyś chciałbym tam osiąść. Tak więc jestem bardzo ciekawa co mówią ludzie, którzy się zdecydowali na taki krok. Książkę charakteryzuje też urocza i piękna okładka. 
Z zapowiedzi wydawniczej:
“Cisza i spokój jest szczerą opowieścią o ludziach, którzy nie bali się zaryzykować i spełnić marzenie o życiu daleko od miasta. To także zbiór porad, jakie daliby przyjaciołom marzącym o podobnej zmianie, a w szczególności sobie samym z czasów, gdy zaczynali swoją przygodę. Odsłania wszystko to, o czym nie myślisz, marząc o życiu daleko od miasta, a co warto wiedzieć, by szczęśliwie osiąść na wsi.”
Źródło zdjęcia i opisu:
https://www.czarnaowca.pl/poradniki/cisza_i_spokoj,p1160635114


4.  “Puchar miłości” Winston Graham
premiera: 1 sierpnia 2018

Tutaj z kolei następny, dziesiąty już tom mojej ulubionej sagi o Rossie Poldarku i jego rodzinie. Całkiem niedawno pisałam dlaczego warto przeczytać tę serię, więc nie będę się powtarzać. W każdym razie bardzo czekam na tę książkę.
 
“Kornwalia, 1813–1815
W ciemnej jaskini, wśród stosu zrabowanych kosztowności, leży zapomniany srebrny puchar z wygrawerowanym napisem Amor gignit amorem – „Miłość rodzi miłość’. To niewielkie naczynie będzie miało ogromny wpływ na dalsze losy dwóch zwaśnionych rodzin Poldarków i Warlegganów, a zapisana na nim sentencja stanie się przepowiednią, w której moc uwierzą wszyscy spragnieni miłości.
Wojna z Napoleonem dobiega końca. Rose, Demelza oraz potężny sir George obserwują, jak ich dzieci wkraczają w dorosłość. Jeremy i Clowance oraz arogancki Valentine stają przed kluczowymi w ich życiu wyborami. Decyzje, które podejmą, ukształtują przyszłość nie tylko ich samych, ale również kolejnych pokoleń…
Źródło zdjęcia oraz opisu:
https://www.czarnaowca.pl/literatura_obyczajowa/puchar_milosci,p1274050583




5. “Apartament w Paryżu” Guillaume Musso
premiera : 1 sierpnia 2018 r. 
Jestem fanką twórczości tego francuskiego i bardzo poczytnego autora, na każdą kolejną książkę czekam z niecierpliwością. Lubię jego styl pisania, połączenie powieści obyczajowej z wątkami kryminalnymi.

Z opisu wydawniczego:
“Paryż, pracownia malarska ukryta w pełnym zieleni zaułku. Madeline właśnie ją wynajęła, żeby odpocząć i cieszyć się samotnością. W wyniku nieporozumienia w to samo miejsce trafia Gaspard, młody pisarz ze Stanów Zjednoczonych, który chce w spokoju popracować nad nową książką. Los skazuje tych dwoje wrażliwych samotników na dzielenie jednej przestrzeni życiowej. Pracownia należała do słynnego artysty, Seana Lorenza; we wnętrzu wciąż widać jego fascynację kolorami i światłem. Pogrążony w smutku po śmierci syna malarz zmarł rok wcześniej, pozostawiając po sobie trzy obrazy, które wkrótce przepadły bez wieści. Madeline i Gaspard, zafascynowani talentem i zaintrygowani tragicznym losem poprzedniego lokatora, postanawiają połączyć siły, aby odzyskać te niezwykłe dzieła.
Zanim jednak odkryją sekret Seana Lorenza, będą musieli zmierzyć się z własnymi demonami, a prowadzone przez nich śledztwo na zawsze odmieni ich życie.” 

Komentarze

  1. Ciekawe propozycje. Mnie najbardziej kuszą ''Apartament w Paryżu'' i ''Perła''. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Najbardziej kusi mnie książka Musso!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe propozycje, zaciekawił mnie ,,Apartament w Paryżu", a poza tym jestem ciekawa twórczości tego autora :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam tego autora, przeczytałam większość jego książek. Będą świetne na wakacje ;)

      Usuń
  4. Każdy znajdzie coś dla siebie. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, starałam się wybrać różne ciekawe pozycje ;)

      Usuń
  5. Uwielbiam książki Guillaume Musso dlatego czekam na ,,Apartament w Paryżu”

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  6. Osobiście najbardziej czekam na "Perłę" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może być ciekawa, a premierę ma już za tydzień! ;)

      Usuń
  7. Pierwszy punkt już dawno sobie zapisałam ale o trzecim nie wiedzialam. Zapisze ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że dzięki mnie dowiedziałaś się czegoś nowego ;)

      Usuń
  8. Najbardziej kusi mnie książka Guillaume Musso. Miałam już bowiem okazję poznać twórczość autora przy lekturze "Uratuj mnie", która bardzo mi się podobała :)

    Ps. Bardzo ładny blog :) Będę tutaj zaglądać. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Interesuje mnie nowa książka Musso oraz "Perła". Obie zapowiadają niesamowitą ucztę literacką:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musso jest zazwyczaj warty przeczytania ;). A "Perła" też się dobrze zapowiada...

      Usuń
  10. Czasami faktycznie wystarczy fragment, by zainteresować się książką. Mam tutaj na myśli "Perłę'. O autorce też dotąd nie słyszałam, ale może z ciekawości także przeczytam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że ta książka okaże się ciekawa ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz i każdy głos w dyskusji.