138. Tag książkowy



Dziś mój blog obchodzi drugie urodziny (kiedy to zleciało?!), z tej okazji nieco luźniejszy wpis. Jakiś czas temu zostałam nominowana przez J. z bloga Strona po stronie do odpowiedzi na tag książkowy. Pierwszy raz biorę udział w takiej zabawie, więc proszę o wyrozumiałość i zapraszam do przeczytania i dołączenia ;)

Zasady i tytuły przekopiowałam z wyżej wymienionego bloga.

Tytuł: The Wanderlust Book Tag
Autorka: Alexandra z Reading by Starlight
Język oryginału: angielski

Zasady Alexandry:
☆ Mention the creator of the tag and link back to original post [Alexandra @ Reading by Starlight]
☆ Thank the blogger who tagged you 
☆ Answer the 10 questions below using any genre
☆ Tag 5+ friends


1. SECRETS AND LIES: A BOOK SET IN A SLEEPY SMALL TOWN
1. Tajemnice i kłamstwa: książka, której akcja rozgrywa się w małym, sennym miasteczku

Tu, podobnie jak J., która mnie nominowała do tej zabawy, pomyślałam o Fannie Flagg. Bardzo lubię tę autorkę i wiem, że ona często wybiera małe miasta na miejsca akcji swoich powieści. Wydaje mi się, że "Całe miasto o tym mówi" pasuje najbardziej do tego punktu, bo pokazuje sekrety, tajemnice i ogólnie historię pewnego miasteczka, może niekoniecznie sennego, ale ciekawego, położonego gdzieś w sercu Ameryki Elmwood Springs.

2. SALT AND SAND: A BOOK WITH A BEACH-SIDE COMMUNITY
2. Sól i piasek: książka z nadmorską społecznością

Do tego punktu pasuje mi seria "Poldark" ("Dziedzictwo rodu Poldarków") Winstona Grahama (wiem, wiem, znów Poldark!). Akcja prawie wszystkich tomów rozgrywa się bowiem na terenach nadmorskich, na klifach Kornwalii, gdzie czuć ten specyficzny klimat i gdzie morze (i ocean) są bardzo ważne dla mieszkańców. Nie jest to może oś wydarzeń, ale cały czas te klify i plaże się przewijają w akcji większości książek z tej serii.


3. HERE THERE BE DRAGONS: A BOOK WITH A VOYAGE ON THE HIGH SEAS
♥3. Tu czyhają smoki: książka z dalekomorską podróżą

W tym punkcie polecę klasyką i zaproponuję "Władcę pierścieni" J.R.R. Tolkiena ;). Bo czyż drużyna pierścienia nie miała do przebycia długiej i niebezpiecznej podróży? Smoków może tam nie było, ale za to ile magicznych stworzeń! Nie mówiąc już o tym, że Frodo przecież udał się w końcu na daleką podróż na nieznane morza ;).


♥4. TREAD LIGHTLY: A BOOK SET DOWN A MURKY RIVER OR A JUNGLE
♥4. Stąpaj ostrożnie: lektura osadzona w dole mrocznej rzeki lub w dżungli

Myślę, że do tego punktu pasuje książka "Dziecko dżungli" Sabine Kuegler. Czytywałam ją chętnie jako nastolatka. Opowiada ona prawdziwą historie Sabine, która wraz z rodzicami zamieszkała w prawdziwej dżungli, w Papui-Nowej Gwinei, wśród plemienia Fayu. To fascynująca historia dziewczynki dorastajacej z dala od cywilizacji, dla której placem zabaw była prawdziwa dżungla. Jak nie znacie, to polecam ;)


♥5. FROZEN WASTES: A BOOK WITH A FROST BITTEN ATMOSPHERE
♥5. Lodowa pustynia: książka z mroźną atmosferą

Trudno mi było dopasować tu książkę, ale myślę, że "Niechciany gość" Shari Lapena może się nadać, opowiada bowiem o wydarzeniach (tragicznych), które się rozegrały w hotelu gdzieś na uboczu, który został odcięty od świata przez burzę śnieżną. Czuć więc trochę mroźne klimaty...

6. THE BOONIES: A BOOK WITH RUFF OR ISOLATED TERRAIN 
6. Wiejskie zagłębie: książka z surowym lub odizolowanym terenem

W dość luźnym tłumaczeniu "the boonies" to taka głucha prowincja, miejsce, gdzie diabeł mówi dobranoc. I tu mi idealnie pasuje "Farma Heidy" Steinunn Sigurðardóttir. Tytułowa Heida ma bowiem swoją farmę na bardzo odludnym miejscu, w kraju, który charakteryzuje się dość surowym klimatem i dużymi połaciami pustkowi. 


7. HINTERLANDS AND COWBOYS: A BOOK WITH A WESTERN-ESQUE SETTING
♥7. Odstępy i kowboje: powieść z westernopodobnym tłem

Nie cierpię wprost westernów i tego typu klimatów, więc niestety tu niczego nie dopasuję ;)

8. LOOK LIVELY: A BOOK SET ACROSS SWEEPING DESERT SANDS
♥8. Z życiem! - książka ciągnąca się przez pustynne piaski

Och, znalazłam tu idealną książkę - "Noc ognia" Eric-Emmanuela Schmitta. To krótka opowieść o jego przeżyciach na pustyni i zmaganiu się ze sobą. Piękna!


9. WILD AND UNTAMED: A BOOK SET IN THE HEART OF THE WOODS
9. Dzikie i nieoswojone: książka w sercu lasu

Może trochę naciągane, ale tu mi pasuje tylko "W głębi lasu" Harlana Cobena. Przyszła mi do głowy dlatego, że niedawno ją czytałam i czaję się na serial. Akcja tej powieści toczy się poza lasem, ale jednak w głębi pewnego lasu kryją się sekrety bohaterów, jest on więc ważny dla całej historii. 


10. WILDEST DREAMS: A WHIMSICAL BOOK SHROUDED IN MAGIC
♥10. Najśmielsze marzenia: kapryśna, osobliwa powieść spowita magią

Tak sobie myślę, że do tego punktu pasują książki z serii "Wiedźmin" Andrzeja Sapkowskiego. Są to bowiem powieści dość nietypowe, momentami właśnie takie "cudaczne" (co pasuje do jednego ze znaczeń słowa "whimsical") i przede wszystkim pełne magii, specyficznego klimatu i różnych, niekoniecznie miłych chichotów losu... A no i jest tam pewna kapryśna czarodziejka, więc w sumie też pasuje ;).


Zapraszam do zabawy wszystkich chętnych ;). Jeśli nie w postach u siebie na blogu, to odpowiedzcie chociaż w komentarzach pod tym wpisem.

Komentarze

  1. Z całego serca gratuluje i życzę kolejnych lat, rozwoju, nowych wspólprac, patronatów, wielu zasięgów, czytelników a przede wszystkim przyjemności z czytania i cudowncyh książek <3


    "książka z nadmorską społecznością"
    Pomyślałam o tym samym tytule :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki ;). Zwłaszcza przyjemność z czytania by się przydała, bo czasami trochę mi jej brakuje ;)

      Ha, byłam ciekawa, czy też pomyślisz o Poldarku, no i proszę ;)

      Usuń
    2. Wierzę, że wróci... może potrzebujesz przerwy? :)

      Haha.. zaraziłaś mnie i to była moja pierwsza myśl :)

      Usuń
    3. To znaczy, czasami tylko mi brakuje tej przyjemności, ogólnie jeszcze nie mam niemocy czytelniczej ;)

      Cieszę się, że Cię zaraziłam ;)

      Usuń
    4. Całe szczęście ;)

      Też się ciesze. Dziękuję :)

      Usuń
    5. Dokładnie, całe szczęście, bo niemoc czytelnicza to nic przyjemnego ;)

      Usuń
  2. Oby kolejne lata minęły Ci równie szybko i produktywnie, i oby zapał się nigdy nie skończył! Bardzo fajna akcja z tym tagiem, miło się czytało Twoje odpowiedzi. Zgadzam się z Wiedźminem i Władcą pierścieni. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, właśnie ostatnio mi trochę zapał słabnie, jak widzę te małe zasięgi ;).
      A ile siedziałam nad tym tagiem! Kompletnie mi nie przychodziło nic do głowy, ale się zaparłam. Cieszę się, że masz podobne zdanie co do tych dwóch punktów i zapraszam Cię do tej zabawy ;)

      Usuń
  3. Gratuluję i życzę kolejnych lat :D Oby jak najdłużej :)
    A tag bardzo ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki ;).
      Właśnie mnie też na tyle zaciekawił, że korzystając z tego, że zostałam nominowana, postanowiłam i ja się trochę pobawić.

      Usuń
  4. Gratuluję kolejnej rocznicy bloga i życzę jeszcze wielu takich. Bardzo ciekawe odpowiedzi. 😊 ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ;). Może i Ty masz chęć odpowiedzieć? ;)

      Usuń
  5. Kochana gratuluję rocznicy, oby tak dalej <3 Świetny tag. Bardzo mi się spodobał :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Rewelacyjnie sklasyfikowałaś "Niechcianego gościa" Shari Lapena. Sama miałabym problem z przywołaniem książki do tej kategorii, ale jak ujrzałam ten tytuł to pomyślałam, że idealnie się nadaje. Faktycznie ma taką mroźną, napiętą atmosferę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ;). Właśnie przy tym punkcie miałam chyba największy problem, ale tak mnie natchnęło jak zaczęłam przeglądać swoją listę przeczytanych książek na jednym z portali ;)

      Usuń
  7. Gratuluję i życzę wielu inspirujących wpisów :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszystkiego najlepszego, blogu i jego autorko :) No i Poldark! A ja głupia się głowiłam nad tym punktem. No przecież, że Poldark, jak mogłam zapomnieć? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, dziękuję ;). Ja Poldarka mam zawsze z tyłu głowy ;)

      Usuń
  9. Gratuluję kochana! Świetny tag, chociaż z niego nie czytałam żadnej książki. Dzisiaj chcąc nie chcąc zaczęłam właśnie "W głębi lasu" na Netflixie, ale tylko chwilkę, więc nie mam na razie zdania :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawy tag. Gratuluję urodzin bloga i oby były kolejne! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dwa lata! Gratuluję z całego serducha! <3
    Sporo znajomych "twarzy" w Twoim tagu, zawsze ciepło na sercu się robi gdy widzę Schmitta czy "Władcę pierścieni". Powiem Ci, że nad odpowiedziami do tego tagu to ja musiałabym się sporo zastanowić! Zbyt często czytam fantastykę. :P
    Smoki to u mnie z całą pewnością "Gra o tron" Martina, pustynia to oprócz genialnej książki, o której wspomniałaś, "Buntowniczka z pustyni" Hamilton, a lodowa pustynia to jak nic cykl "Krucze pierścienie" Pettersen. Skądinąd co ciekawe, w punkcie 1 jakoś przyszła mi do głowy wcale nie aż tak dobra książka, bo "Zapisane w wodzie" Hawkins. Do punktu 10 pasowałoby wiele, ale mnie jakoś chyba najbardziej "Okrutny książę" Holly Black. ;) Nad pozostałymi musiałabym się zastanowić. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, dziękuję ;).
      Właśnie ja czytam mało fantastyki, a tu 2 książki na 10 mi się trafiły z tego gatunku.
      Dzięki, że podzieliłaś się też Twoimi pomysłami na odpowiedzi do wspomnianego tagu. Szybko znalazłaś swoje typy, ja się nad tym głowiłam kilka dni XD. A wiesz co, nie czytałam żadnej ze wspomnianych przez Ciebie książek XD

      Usuń
  12. Wszystkiego naj z okazji blogowych urodzin :). // Sporo nieznanych tytułów tu widzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ;).
      Może niektóre warto poznać?

      Usuń
  13. Wielkie gratulacje. Będę trzymać kciuki za twoje pisanie i kolejne wspaniałe recenzje. W wolnej chwili postaram się w komentarzu odpowiedzieć na te tematy. Muszę się dobrze zastanowić. Twoje odpowiedzi są mega ciekawe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa ;). Ciekawa jestem twoich odpowiedzi.

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję serdecznie za każdy komentarz i każdy głos w dyskusji.